The study aimed to determine the reality of using applications based on generative artificial intelligence in education from the point of view of students in colleges in the Arab East, and to identify the areas of students’ use of generative artificial intelligence technology in the educational process, as well as the obstacles that students face in using generative artificial intelligence technology. To achieve the objectives of the study, the descriptive approach was used as a study method, and the questionnaire was used as a study tool. The study sample consisted of (33) male and female students from the Department of Educational Methods and Technology at the Arab East Colleges. The study reached several results, the most important of which are: that there is agreement among the study individuals. On the reality of students’ use of generative artificial intelligence applications, which confirms that students’ use of generative artificial intelligence applications was at a high level. The results also indicated that generative artificial intelligence applications work to activate the role of the teacher as a facilitator of the education process, and they also increase flexibility in presenting scientific material. It works to reduce the stress resulting from trial and error in learning. The results recommended It is necessary to work to provide technical infrastructure, while providing special training programs for using generative artificial intelligence applications in education and spreading the culture of artificial intelligence among students.
جادو, إيهاب, & الغامدي, غالية عبد الله. (2024). واقع استخدام التطبيقات القائمة على الذكاء الاصطناعي التوليدي في التعليم من وجهة نظر طلبة كليات الشرق العربي. مجلة الذكاء الاصطناعي وأمن المعلومات, 2(3), 169-218. doi: 10.21608/aiis.2024.275379.1003
MLA
إيهاب جادو; غالية عبد الله الغامدي. "واقع استخدام التطبيقات القائمة على الذكاء الاصطناعي التوليدي في التعليم من وجهة نظر طلبة كليات الشرق العربي", مجلة الذكاء الاصطناعي وأمن المعلومات, 2, 3, 2024, 169-218. doi: 10.21608/aiis.2024.275379.1003
HARVARD
جادو, إيهاب, الغامدي, غالية عبد الله. (2024). 'واقع استخدام التطبيقات القائمة على الذكاء الاصطناعي التوليدي في التعليم من وجهة نظر طلبة كليات الشرق العربي', مجلة الذكاء الاصطناعي وأمن المعلومات, 2(3), pp. 169-218. doi: 10.21608/aiis.2024.275379.1003
VANCOUVER
جادو, إيهاب, الغامدي, غالية عبد الله. واقع استخدام التطبيقات القائمة على الذكاء الاصطناعي التوليدي في التعليم من وجهة نظر طلبة كليات الشرق العربي. مجلة الذكاء الاصطناعي وأمن المعلومات, 2024; 2(3): 169-218. doi: 10.21608/aiis.2024.275379.1003